Journal archive for Google Scholar Robot!

Scientific Journal of Pazhuhesh-e Honar

نشریه علمی پژوهش هنر



Volume 15, Number 30 (2025-7)


A Thematic Analysis of Narrative Rasht Embroidery Curtains in the Qajar Era
تحلیل مضمونی پرده‌های رشتی‌دوزی «روایی» در عصر قاجار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

The Study of the Agency of Objects in Tape Recorders of the Ali Shariati House-Museum according to Graham Harman’s Perspective
مطالعۀ عاملیت اشیا در ضبط‌صوت‌های خانه‌موزۀ دکتر علی شریعتی از منظر گراهام هارمن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Analysis of Hypertextual Relations in the painting of the Companions of the Cave in the Tahmasbi's Falanama (967-962 AH) Based on the Opinions of Gerard Genette
تحلیل روابط بیش متنی نگاره اصحاب کهف فالنامه طهماسبی (967_962 ق) بر اساس آرای ژرار ژنت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Analysis of Kaarina Kaikkonen’s Clothing-Based Installations in Light of Gilles Deleuze and Félix Guattari’s Theories (Case Study: The Installation “Are We Still Going On?”)
تحلیل چیدمان‌های لباس‌محور کارینا کایکونن در پرتو نظریه ژیل دلوز و فیلیکس گاتاری (نمونه موردی: چیدمان «آیا هنوز ادامه می‌دهیم؟»)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Redemption of Authority in Hollywood Animations (From the 1930s to the Present): A Gramscian Perspective on Hegemony and Consent
رستگاری اقتدار در انیمیشن‌های هالیوودی (از دهه 1930 تا به امروز): تحلیل هژمونی و رضایت بر اساس دیدگاه آنتونیو گرامشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

The representation of the tree archetype based on Jung's theory in Arthur Rackham's illustrations
نمود کهن الگوی درخت با تکیه بر نظریه یونگ در آثار تصویرسازی آرتور راکهام
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

The Impact of Peace Museums on Strengthening Pacifism in Societies (Case studies: The Grassroots House Peace Museum, Community Peace Museums Heritage Foundation)
تحلیل تأثیر موزه‌های صلح بر تقویت صلح‌طلبی در جوامع (موردهای مطالعه: موزه صلحِ خانه مردمی، بنیاد میراث موزه‌های صلح جامعه)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Analyzing the relationship between cyborg and capitalism and its origin in sci-tech cinema based on the views of Haraway and technology theorists (study cases: The Creator, The Machine, Ex Machina, thx 1138 movies)
تحلیل نسبت سایبرگ با سرمایه داری و خاستگاه آن در سینمای فن-علم با ابتنای بر آرای هاراوی و نظریه‌پردازان فناوری ( نمونه موردی: فیلم های خالق، ماشین، اکس ماکینا، تی اچ اکس ۱۱۳۸)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles