TY - JOUR JF - Art-University-of-Isfahan JO - SciJPH VL - 8 IS - 16 PY - 2019 Y1 - 2019/3/01 TI - Identifying the Required Elements of Entrepreneurship for Industrial Design Major TT - شناسایی مؤلفه‌های مورد نیاز حوزه کارآفرینی برای رشته طراحی صنعتی N2 - کیفیت دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌ها، بر افزایش کیفیت نیروی کار، بهره‌وری و کارآفرینی در جامعه بسیار مؤثر است. هدف از انجام این مطالعه، بررسی تأثیر سرفصل و دروس رشته طراحی صنعتی بر آموزش مهارت‌های کارآفرینی دانشجویان و دانش‌آموختگان است. این مطالعه، از نوع تحقیقات توصیفی- تحلیلی بوده است که در آن، نیازهای آموزشی دانشجویان رشته طراحی صنعتی و نظرات و پیشنهاد‌های اساتید دوره در راستای ارتقای کیفیت تحصیل و ایجاد پتانسیل کارآفرینی، مورد بررسی قرار گرفته‌اند. روش بررسی، از نوع کمی- کیفی بوده و از مصاحبه‌های تخصصی و پرسش‌نامه‌های ساخت محقق، برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده شده است. مفاهیم اصلی برای ارتقای کیفیت دوره تحصیلی و ایجاد مهارت‌های کارآفرینی، آموزش خلاقیت و نوآوری در دیزاین، آشنایی با مفاهیم استارتاپ و راه‌اندازی کسب‌وکار و آشنایی با موانع کارآفرینی هستند. پیشنهاد می‌شود با تغییر در بخشی از سرفصل آموزشی طراحی صنعتی و توجه به مسائل روز کشور، توانایی فارغ‌التحصیلان طراحی صنعتی را در ایجاد کسب‌وکارهای جدید، خلق نوآوری‌های تجاری و ارتقای سهم کارآفرینی در جامعه، بهبود بخشید. SP - 63 EP - 71 AU - Sohrabi, Mohammad Sadegh AD - Art University of Isfahan, Isfahan, Iran KW - Curriculum KW - Industrial Design KW - Entrepreneurship UR - http://ph.aui.ac.ir/article-1-678-fa.html ER -