دوره 8، شماره 16 - ( 12-1397 )                   جلد 8 شماره 16 صفحات 71-63 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه هنر اصفهان
چکیده:   (3403 مشاهده)
کیفیت دورههای آموزشی در دانشگاهها، بر افزایش کیفیت نیروی کار، بهرهوری و کارآفرینی در جامعه بسیار مؤثر است. هدف از انجام این مطالعه، بررسی تأثیر سرفصل و دروس رشته طراحی صنعتی بر آموزش مهارتهای کارآفرینی دانشجویان و دانشآموختگان است. این مطالعه، از نوع تحقیقات توصیفی- تحلیلی بوده است که در آن، نیازهای آموزشی دانشجویان رشته طراحی صنعتی و نظرات و پیشنهادهای اساتید دوره در راستای ارتقای کیفیت تحصیل و ایجاد پتانسیل کارآفرینی، مورد بررسی قرار گرفتهاند. روش بررسی، از نوع کمی- کیفی بوده و از مصاحبههای تخصصی و پرسشنامههای ساخت محقق، برای جمعآوری اطلاعات استفاده شده است. مفاهیم اصلی برای ارتقای کیفیت دوره تحصیلی و ایجاد مهارتهای کارآفرینی، آموزش خلاقیت و نوآوری در دیزاین، آشنایی با مفاهیم استارتاپ و راهاندازی کسبوکار و آشنایی با موانع کارآفرینی هستند. پیشنهاد میشود با تغییر در بخشی از سرفصل آموزشی طراحی صنعتی و توجه به مسائل روز کشور، توانایی فارغالتحصیلان طراحی صنعتی را در ایجاد کسبوکارهای جدید، خلق نوآوریهای تجاری و ارتقای سهم کارآفرینی در جامعه، بهبود بخشید.
متن کامل [PDF 488 kb]   (1472 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پژوهش وجوه هنري در طراحي صنعتي

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.